16/2/08

Irish Funerals


L'altre dia, fa un parell de setmanes, es va morir el pare de la Julie, nòvia de l'Eamonn (company meu de pis). Ell és de Donegal (Irlanda), i ella de NY, però d'aquestes famílies en que el besavi era irlandès, i per tant s'autoanomenen IRISH American. Total, que el funeral era una mica a la irlandesa. El Seán (l'altre company de pis) i jo vam anar al funeral dissabte, i durant les dues hores de trajecte doncs vaig tenir temps d'aprendre com es viu la mort a Irlanda. Al Seán se li va morir al pare fa anys, quan ell en tenia 19, i es veu q es van gastar 1.000. euros en begudes per la capella ardent, que feien, ... a casa seva. 'No sé.... això dels funerals, hi ha professionals dels funerals... jo no els suporto[els professionals]' fa el Sean, i segueix 'conec dos tios que per professió quasi van a tants com poden,... van i s'emborratxen i mira...' . 'Mil euros en begudes? us vau deixar aquesta pasta?' jo flipant ' i no consideres una falta de respecte que la gent vingui a la capella del teu pare i s'emborratxi al seu voltant?'



i em mira com si li hagués preguntat si el sol demà sortirà per l'est i em fa' no.. mentre no diguin res lleig de mon pare, que vinguin i beguin, què vols dir?'



Jo tenia els esquemes una mica descomposats, i a la fi vam arribar al lloc on es feia el funeral, a les 12 del migdia. I, en efecte, l'Eamonn, la Julie, el germà d'ella,... etc, tots estaven de ressaca, d'haver estat 12 hores de capella ardent la vígilia, i tantes hores bevent.



I en acabada la cerimònia hi havia com un meeting al club on pertanyia el seu pare, i el seán i jo que no sabíem si hi pintàvem massa, i ve la julie i fa 'come on guys,... all my friends are going to come (pica l'ullet)'



I, en efecte, teca i begudes fins entrat al vespre, i només es va parar la cosa perquè tenien taula reservada per sopar.



No està mal venir a Amèrica per descobrir certes coses dels irishmen...

2 comentaris:

situs ha dit...

m'acabo de quedar amb els ulls com taronges i mirant la pantalla...

que ultra diferent!!!
:)

situs ha dit...

ei, t'acabo de deixar un comentari i m'ha dit que me'l deixava amb el nom d'arès... com sap el meu nom aquesta makinota???? o_O